سفر به اریتره ، سفر بر کرانه دریای سرخ در شمال شرقی آفریقا
نوشته شده توسط : enitour

در سال ۱۹۹۳ با جدا شدن از اتیوپی مستقل شد. مستعمره ایتالیایی اریتره از نواحی ساحلی اتیوپی و زمینهای مورد ادعای ترکان عثمانی در ۱۸۹۰ ایجاد شد.

اریتره

اریتره

اریتره به صورت پایگاهی برای تسخیر اتیوپی (۱۹۳۵ تا ۱۹۳۶) از سوی ایتالیا استفاده گردید. در ۱۹۴۱ زمانی که ایتالیایی‌ها از شرق آفریقا اخراج شدند، تحت حکومت بریتانیا درآمد.

اریتره

اریتره

در ۱۹۵۲ این سرزمین به صورت ایالتی خودمختار با اتیوپی تشکیل فدراسیون داد. ولی الحاق آن به عنوان یکی از استان‌های اتیوپی در ۱۹۶۲ شورشی را بر ضد اتیوپی آغاز کرد که تا ۱۹۹۲ به طول انجامید.

اریتره

اریتره

تاریخ‌نگاران در اریتره می‌گویند که اریتره به عنوان «کشوری مستقل» تحت‌الحمایه ایتالیا بود و این امپراتور هایلی سلاسی بود که از قطعنامه سازمان ملل تخطی کرد.

اریتره

اریتره

این قلمرو را در سال ۱۹۶۲به عنوان یک استان جدید به اتیوپی ملحق کرد. همه‌پرسی در اریتره در آوریل ۱۹۹۳ با اکثریتی جامع استقلال را مورد تائید قرار داد.

اریتره

اریتره

طبق برنامه این سرزمین در ۲۴ مه ۱۹۹۳ به استقلال کامل رسید.اریتره از شمال و غرب با سودان، از جنوب با اتیوپی و جیبوتی و از شرق با دریای سرخ هم مرز است.

اریتره

اریتره

بیش از ۹۰۰ کیلومتر در کرانه دریای سرخ ساحل دارد. مجمع‌الجزایر دهلک در نزدیکی بندر مصوع در دریای سرخ قرار دارد.

اریتره

اریتره




:: برچسب‌ها: جاذبه هاي گردشگري اریتره, جاذبه های گردشگری اریتره, گردشگری اریتره, جا های دیدنی اریتره, جاذبه های دیدنی اریتره, ديدني هاي اریتره, دیدنی های اریتره, دیدنی های کشور اریتره, شهر های دیدنی اریتره, عکس های دیدنی اریتره, محل های دیدنی اریتره ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: